Scantron leverer et adgangskontrolsystem som er fleksibelt, sikkert og brugervenligt. Systemet inkluderer Alpha centralen, som er hjernen til systemet. Hertil forbindes online, offline og trådløs online læsere, som styrer adgangen til døre. Scantrons læsere spænder vidt og kan installeres i forbindelse med primære døre, sekundære døre, som del af elevatorstyring, parkeringsfaciliteter, bookingskærme, digitale postkasser og meget mere. Scantrons adgangskontrolsystem administreres via den webbaserede Nova software, som er under konstant udvikling. Uanset hvilken løsning der vælges, arbejder komponenterne sammen i systemet.
Med et komplet ejendomskoncept fra Scantron er det til enhver tid muligt at tilpasse, opgradere og udvide adgangskontrolsystemet med nye komponenter eller software. De nyeste softwarefunktioner som findes i Scantrons IP-løsninger kan fx være med til at lette arbejdsgange og optimere kommunikationen mellem administration og beboere. Hvis systemet skal integreres i en erhvervsejendom, kan det udbygges som et sikkerhedssystem med FlexAir® Pro med integreret softwareadministration. Udover ADK kan der tilvælges dørtelefoni, som yderligere sikrer ejendommen og beboerne. Scantrons digitale dørstationer og navne-displays kan også administreres via Nova softwaren.
Hvad er et ADK-system? Og hvad betyder ADK?
Et ADK-system er en elektronisk måde at kontrollere og overvåge hvem der har adgang til hvad og hvornår. ADK er en forkortelse for adgangskontrol. Et ADK-system (adgangskontrolsystem) kan bruges til at styre adgangen til alle slags områder. ADK kan fx bruges til etageejendomme, hvor adgangen kan styres ved hoveddøren, lejlighedsdørene, fælles lokaler m.m. Adgangskontrol kan med fordel også bruges ved erhverv fx til at kontrollere adgangen til en byggeplads, lagerområde osv. Adgangskontrol erstatter den traditionelle nøgle og man får i stedet adgang ved at scanne et kort eller en nøglebrik. Der er mange fordele ved adgangskontrol, fx en øget sikkerhed, da uvedkommende ikke kan få adgang, ligesom man kan tidsstyre adgangen fx for rengøringspersonale. Derudover slipper man helt for nøgler og de omkostninger der følger med i den håndtering.